آینده اروپا می تواند از گذشته اروپا درس بگیرد

در این وبلاگ اخبار روز مربوط به مهاجرت و ویزای شینگن قرار داده می شود

آینده اروپا می تواند از گذشته اروپا درس بگیرد

صد سال پیش Richard Coudenhove-Kalergi Pan-Europa را منتشر کرد. وی در این برنامه سیاسی ، اروپا متحد را به عنوان یك قدرت منطقه ای در كنار پان آمریكا ، امپراتوری انگلیس ، اتحاد جماهیر شوروی تازه متحد و آنچه وی به عنوان "یك نیروی آسیایی" متشكل از چین ، ژاپن و كره توصیف كرد ، در نظر گرفت.

اتحادیه اروپا بعداً آغاز به کار کرد ، اما در طول سی سال گذشته - به طور بالقوه - به عنوان بازیگر جهانی که Coudenhove-Kalergi پیش بینی کرد ظاهر شد. گسترش آن پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و معرفی یورو ، اکنون اتحادیه اروپا را به یک نیروی اخلال گر تبدیل کرده است.

از زمان Coudenhove-Kalergi ، امپراتوری بریتانیا به تاریخ تبدیل شده و Brexit به یک واقعیت تبدیل شده است. ابرقدرت های امروز ایالات متحده آمریکا (تأسیس شده) ، چین (اپیلاسیون) ، روسیه (رو به زوال) و - بالقوه - اتحادیه اروپا هستند. هند هنوز در بالها منتظر است. آنها به قدرت رسیدن در سازمان ملل ، G7 ، G20 و ده ها سازمان بین المللی می پردازند ، اما هر دیپلمات می داند که این بزرگترین سازمانها هستند که عکسها را می خوانند.

اتحادیه اروپا در مورد آینده اروپا مشورتی را آغاز کرده است که ایده های زیادی را برای توسعه آینده خود فراهم می کند. این سازمان به طور خاص "پیشنهادهای مشخص" در مورد پویایی نهادی و همچنین سیاست ها را درخواست کرده است. این دو رابطه تنگاتنگی با هم دارند.

در اعلامیه شومان در سال 1950 از ادغام منافع و گام های مشخص ایجاد همبستگی واقعی صحبت شد. هفتاد سال منافع مشترک انباشته و هزاران گام عینی ما را از آن زمان تاکنون در مسیری طولانی طی کرده است. آیا همان مراحل کوچک بیشتر ما را به جایی که می خواهیم برسانیم می رسانیم ، یا اینکه به "تغییر جهشی" ، "جهشی بزرگ" نیاز داریم؟

به راحتی می توان کارهای زیادی را که در داخل انجام می شود انجام داد. سعی کنید خدمات در بازار واحد را وارد کنید ، سیاست انرژی را تحت فشار قرار دهید یا اهداف آب و هوایی را کاملاً الزام آور کنید. نهادهای اروپایی باید تاکنون بدانند که چگونه پرونده های شناخته شده ای را که در آن مشکلات مربوط به منافع خاص یک یا یکی دیگر از کشورها است ، پیشرفت کنند.

در جنبه های ظاهری فعالیت اتحادیه اروپا است که اتحادیه باید بزرگتر فکر کند و بیشتر شبیه یک کشور بزرگ عمل کند. اتحادیه اروپا چه در خارج از کشور و چه در خارج از کشور ، در حال حاضر یک غول اقتصادی است ، اما هنوز یک کتک سیاسی است.

کوودنهوو-کالرگی مشاهده کرد که اگر اروپا چیزی از تاریخ خود نمی آموزد ، مانند امپراتوری مقدس روم در قرون اولیه - از نظر سیاسی و نظامی به هدف سیاست های قدرتهای دیگر تبدیل می شود ، آنچه او "صفحه شطرنج جهان" نامید. این صد سال پیش بود. خیلی تغییر کرده است؟

اگر اتحادیه اروپا بخواهد بازیگر شود و مورد بازی قرار نگیرد ، به ویژگیهای بیشتری از یک کشور احتیاج دارد. برای دستیابی به موفقیت از طرف اعضای خود به سیاست ، به اقتدار ، مشروعیت و وسیله ای نیاز دارد. در صورت عمل به عنوان یک کل ، باید بیش از آنچه که به طور جداگانه به دست آورند ، دست یابد.

برای تضمین اقتدار و مشروعیت در اتحادیه اروپا چه کارهایی باید انجام شود؟ اولاً ، شورای به وضوح باید به عنوان اتاق ارشد در قوه مقننه دیده شود. رأی گیری با اکثریت مجاز باید یک قاعده باشد ، نه یک استثنا. اقلیت های کوچک - که هم به صورت ایالت و هم به عنوان جمعیت اندازه گیری می شوند - نباید بتوانند جلوی تصمیمات را که معمولاً به نفع مشترک است ، بگیرند. درست همانطور که Coudenhove-Kalergi پیشنهاد داد.

در عین حال باید در تعداد اعضای پارلمان اروپا بازنگری جدی شود. اگر اصل در سنا یک ایالت ، یک رأی باشد ، اصل در پارلمان اروپا باید یک نفر ، یک رأی باشد. قبل از اعمال رابطه دقیق بین جمعیت و تعداد نمایندگان ، ممکن است همه ایالت ها حداقل تعداد نمایندگان پارلمان اروپا را - شاید به اندازه سه نفر - ادعا کنند. شاید یک نماینده در هر میلیون رای دهنده ی اروپا باشد؟ این نیز پیشنهاد Coudenhove-Kalergi بود.

کمیسیون باید فرایندی را که منجر به مصالحه بین دو اتاق قانونگذار می شود ، هدایت کند. این به معنای کاهش نقش ریاست دوره ای است که اکنون یک رویداد فزاینده نادر برای هر کشوری در اتحادیه اروپا است که نزدیک به سی عضو دارد.

توزیع قدرت در داخل شورا یا سنا - همانند پارلمان اروپا - بدون تردید با گذشت زمان تکامل می یابد. دولت های بزرگ یا کوچک و گروه های حزبی بزرگتر یا کوچکتر همه در این مبارزه مداوم با گوشه و کنار خود مبارزه خواهند کرد. اما این نباید مانع گام بزرگ به سمت مشروعیت دموکراتیک و افزایش اختیارات اجرایی این تجدید نظرها باشد.

سپس ابزارهای موجود در اتحادیه اروپا را در نظر بگیرید. کنترل شدید بودجه اتحادیه در حال حاضر مضحک و غیرقابل دفاع است. محدودیت های بودجه که با یک سازمان جدید و آزمایش نشده در دهه های 1960 و 1970 قابل درک بود دیگر منطقی نیست. کمیسیون به ظرفیت وام گرفتن نیاز دارد - همانطور که در همه کشورهای عضو معمول است.

برخی از ایالات می ترسند که وام گرفتن از کنترل خارج شود ، اما این یک ترس اشتباه است. وام های آینده با تصمیم دو اتاق محدود می شوند. اصل مسئولیت مشترک ، که برای صندوق بازیابی تعیین شده است ، باید در مورد سایر سیاستهای خاصی که کمیسیون می تواند پیشنهاد کند و سپس اتاق تصمیم می گیرد ، اعمال شود.

چه از طریق بودجه های ملی و چه از طریق بودجه اتحادیه اروپا هزینه شود ، این همه پول مودیان اروپایی است و به سود اروپایی ها پرداخت می شود. چرا باید با یک قانون حسابداری اولیه که هزینه ها را به درصد کمی از تولید ناخالص داخلی محدود می کند ، این امر ناامید شود؟

بحث برانگیزترین مناطق در کنفرانس آینده اروپا مربوط به موضوعات بحث برانگیزترین دیدگاه صد سال پیش Coudenhove-Kalergi خواهد بود. چگونه مركز مركزي ، نيروي مسلح ، خصوصيات نهايي دولت را فرماندهي خواهد كرد؟ از نظر خارجی ، تحولات تکنولوژیکی باعث شده مرزها حتی از آنچه که مربوط بودند کمتر باشد - و فکر می کنیم سایبر - و در داخل ، سازمانهای مجرمانه پیچیده مرزهای قرن بیستم را که خون و گنج برای دفاع از آنها خرج کرده است ، نادیده می گیرند.

از نظر خارجی ، اتحادیه اروپا در حال حاضر گام های کوچکی برای ترکیب منابع دیپلماتیک اعضای خود برداشته است. این باید بر اساس موفقیت EEAS باشد تا قدرت نرم عظیم ارزشهای دموکراتیک اتحادیه را بهتر نشان دهد. یک روز باید با مسئله قدرت سخت اروپا روبرو شود ، که امروزه بمب و تفنگ کمتری را شامل می شود و ماهواره ها و جاسوسان بیشتری دارد. كودن هوو-كالرگی همچنین می دانست كه این یك عنصر حیاتی در پان اروپا است كه برای آن كار می كرد.

اتحادیه همچنین باید قدرت مقابله با رفتارهای مزاحم مداوم را از جانب کشورهای عضو که قوانین و ارزشهای خود را نادیده می گیرند ، داشته باشد. ما به تعریف بهتری از جرم سیاسی نیاز داریم. اتحادیه اروپا با کشوری که به طور مداوم معیارهای کپنهاگ را تضعیف می کند ، چه می تواند ، باید یا می تواند انجام دهد؟ کدام رفتار دولتی ممکن است مجازات شود ، و همچنین به سادگی محکوم شود؟ انگلیس با Brexit - اگر به طرز دردناکی - با آرامش رفت. اتحادیه اروپا با کشوری که در مزایای خود باقی بماند ، اما استانداردها و ارزش های اتحادیه را زیر پا بگذارد ، چه خواهد کرد؟ كودن هوو-كالرگی ، كه به دست كمونیست ها و نازی ها از مرگ فرار كرد ، پایان مناسبی دردناك برای آنها رقم می زد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: ویزا, ویزای شینگن, شینگن, اتحادیه اروپا, اخبار شینگن,
نويسنده : زهرا آقایی