اعتراضات به خاطر قرنطینه هتل افزایش یافت

در این وبلاگ اخبار روز مربوط به مهاجرت و ویزای شینگن قرار داده می شود

اعتراضات به خاطر قرنطینه هتل افزایش یافت

اعتراضات به خاطر قرنطینه هتل افزایش یافت
12 مه 2021
نشانک گذاری و به اشتراک بگذارید
شکایت در مورد قوانین قرنطینه هتل جدید نروژ همچنان ادامه دارد. آنها قرار است در مورد افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا و مناطق شینگن وارد می شوند اعمال شود ، اما پرسنل دفاعی ، حدود 2000 کارمند خدمات خارجی ، افراد مشهور آنها و اعضای دیپلماتیک در اسلو هستند. معاف هم کارشناسان حقوقی و هم پزشکان در حال اعتراض هستند.


چندین هتل واقع در اطراف فرودگاه دروازه نروژ OSL Gardermoen ، از جمله این هتل ، برای قرنطینه کردن بیشتر افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا و مناطق شینگن وارد می شوند استفاده شده و یا می شود. عکس: هتل های Nordic Choice

اعضای هیئت دیپلماتیک بین المللی مستقر در سفارتخانه ها یا کنسولگری های کشورشان در نروژ همیشه از امتیازات ویژه ای برخوردار بوده اند. آنها نه پس از ورود به نروژ و نه دیپلمات های نروژی مجبور به گذراندن 10 روز در هتل قرنطینه هستند. دولت استدلال می کند که افرادی که برای وزارت امور خارجه نروژ در خارج از کشور کار می کنند ، به همراه اعضای خانواده های آنها ، صرف نظر از اینکه در حال حاضر در خارج از کشور مستقر هستند ، همچنان در نروژ زندگی می کنند.

دکتر مته کلاگر ، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه اسلو ، روز چهارشنبه به صدا و سیمای دولت NRK گفت: "این یک استثنا remark قابل توجه است." وی خاطرنشان کرد: چنین قانونی هیچ توجیه پزشکی ندارد ، "دقیقاً مانند ویروس می تواند به افرادی که در سفرهای ضروری یا غیرضروری هستند آلوده شود ، این تفاوت نمی کند که شما در سرویس خارجی هستید یا در جای دیگری کار می کنید."

وی و هفت پزشک و وکیل دیگر در تفسیری که این هفته در روزنامه Aftenposten منتشر شد نوشتند که قرنطینه اجباری هتل به نظر نمی رسد با هدف جلوگیری از عفونت وارداتی باشد زیرا "تحریمی" است که باعث می شود نروژی ها نتوانند به خارج از کشور سفر کنند.

"بیشتر شبیه مجازات است"
کالاگر به NRK گفت: "من این احساس ناراحت کننده را دارم که قرنطینه هتل بیشتر شبیه مجازات است و به این دلیل است که با جلوگیری از مسافرت مردم به خارج از نروژ به عنوان یک اقدام پیشگیرانه عمل می کند." بیشتر نروژی ها اگر بدانند که وقتی دوباره به خانه می آیند 10 روز را باید با هزینه شخصی در هتل بگذرانند ، به خارج از اروپا سفر نمی كنند. قرنطینه هتل با وعده های غذایی در حال حاضر روزانه 500 NOK هزینه دارد و دولت بقیه صورتحساب را انتخاب می کند. این بدان معناست که یک قرنطینه 10 روزه 5،000 کرون (610 دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت ، و نرخ های پایین تر برای شرکا و جوانان است.

مگنوس لوربرگ از دانشگاه اسلو نیز قانون جدید قرنطینه را به چالش می کشد. كوبرگ به NRK گفت: "معافیت های مجاز برای خدمات خارجی ، پرسنل دفاعی و دیپلمات های ورودی این سال را ایجاد می كند كه آیا این واقعاً برای جلوگیری از عفونت یا چیز دیگری است؟"

جنبه های حقوقی لزوم اقامت در هتل قرنطینه ، برخلاف قرنطینه در خانه ، بحث های داغی شده است. برخی معافیت برای پرسنل دفاعی و خدماتی خارجی را قابل قبول می دانند. آنا نایلوند ، استاد حقوق دانشگاه ترومسو (دانشگاه قطب شمال نروژ) به NRK گفت: "کسانی که در خدمات خارجی کار می کنند باید کاملا آزادانه رفت و آمد کنند."

خطر جریمه یا زندان
شهروندان نروژی و اقامت دائم نروژی قبلاً خود از قوانین قرنطینه هتل معاف بودند اما نه بیشتر. همچنین در میان ورزشکاران برجسته نروژی که می ترسند اکنون به دلیل قرنطینه اجباری که باعث اختلال در برنامه های تمرینی آنها می شود ، مجبور به کناره گیری از مسابقات مهم پیش از المپیک در انگلیس هستند ، اعتراضاتی نیز آغاز شده است.

وزارت دادگستری برای خود نوشت که نباید علیه کسانی که از اقامت در هتل قرنطینه خودداری می کنند استفاده شود. در عین حال ، وزارتخانه و وزیر دادگستری مونیکا مالاند ادعا کرده اند که نقض قانون قرنطینه هتل می تواند منجر به جریمه نقدی یا حتی زندان حداکثر تا شش ماه شود. برخی از نروژی های برگشت شده قبلاً به دلیل امتناع از ورود به هتل قرنطینه یا به دلیل اینکه آنها قبل از پایان 10 روز آنجا را ترک کرده اند جریمه شده اند.

قانون قرنطینه هتل در ابتدا فقط به افرادی که از هند ، نپال ، پاکستان ، بنگلادش و عراق به نروژ می رسند اعمال می شد ، زیرا این عفونت زیاد در این کشورها و سویه جدید ویروس در هند وجود دارد. این برنامه از روز یکشنبه (9 مه) به خارج از منطقه اقتصادی شینگن / اروپا (کشورهای اتحادیه اروپا به علاوه ایسلند و لیختن اشتاین) گسترش یافت ، به این معنی که کسانی که اکنون از انگلیس می آیند نیز همراه با ایالات متحده و سایر کشورها در معرض قرنطینه هتل هستند. در جهان خارج از بیشتر قاره اروپا و منطقه شمال اروپا.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : زهرا آقایی